Hoofdsponsor

Sponsors

Bardienst


Bardienst Jongste Jeugd MHC Boxmeer
Elk team levert 2 ouders per bardienst! Wat wordt er van je verwacht tijdens de bardienst? Dat leggen de vaste krachten je in deze brief uit >

Bardienst maandag-vrijdag
De bar wordt van maandag t/m zaterdag bemand door een betaalde kracht. Die zal tevens in en om het clubhuis hand- en spandiensten uitvoeren.
 
Bardienst zaterdag
Een vaste betaalde kracht verzorgt de gehele dag de bardienst, aangevuld met twee ouders van de jeugdteams.
Voor de zaterdagochtend staan er van 8.30 uur tot 10.30 uur ouders van de Jongste Jeugd ingedeeld.
Vanaf 10.30 uur vragen we ouders van de jeugdteams om te helpen tijdens de bardienst.
De barcommissie maakt een indeling wanneer welk team aan de beurt is. Het is dan aan de coach om een tijdsindeling te maken en de de ouders te informeren.
Op zaterdag beginnen de wedstrijden in de regel om 9.00 uur, graag minstens een half uur vooraf aanwezig zijn.
 
Bardienst zondag
Wordt ingevuld door de seniorenteams. In het bardienstschema (zie hierboven) staat voor welke weekends de diverse teams verantwoordelijk zijn.
Op zondag drie kwartier voor het begin van de eerste wedstrijd aanwezig zijn (wedstrijden beginnen meestal om 11:00 uur). In geval van erg vroege start (9:30 uur, komt zelden voor) wordt van het vroege team gevraagd dat zij zelf de bar openen om 9:00 uur.
Sluiting uiterlijk 17.30 uur.

Afhalen sleutels
Informatie over het afhaal- en retouradres voor de sleutels van clubhuis De Sloot vind je op de ledeninfo-pagina op het afgeschermde ledengedeelte waarvoor je eerst moet inloggen met je persoonlijke code.

Taken van de bardienst
In de keuken hangt een overzicht met de werkzaamheden van de bardienst.
Bij alle te gebruiken apparaten hangt een duidelijke gebruiksaanwijzing.

* Gastteam: als bardienstdraaiend team ben je verantwoordelijk voor het ontvangen van de tegenstanders, daarbij zorg je ervoor dat het clubhuis er netjes en uitnodigend uitziet.
Daarnaast zorg je er voor dat alle consumpties afgerekend worden en maak je de kas op aan het einde van de bardienst.
* Consumpties verstrekken aan bezoekers van het clubhuis.
* Verantwoordelijk voor een correcte financiƫle afhandeling van verstrekte consumpties.
* Voor de coaches van jeugdteams werken we met consumptiebonnen. Die liggen per team klaar achter de bar. Graag aan de betreffende coaches geven.
* De Sloot opgeruimd en netjes houden, lege kopjes en glazen ophalen.
* Alle jeugdteams krijgen na afloop van de wedstrijd gratis ranja. Het is handig als dat na de wedstrijden klaarstaat in de grote glazen kannen.
* Houd er rekening mee dat het ca. een half uur duurt voordat de bakplaat en het frituurvet heet zijn.
* Een kleine hoeveelheid tosti's en broodjes uit de vriezer halen zodat deze alvast kunnen ontdooien.

Einde bardienst
* opruimen
* voorraad in de koelkasten onder de bar aanvullen
* bar poetsen en keuken netjes achter laten
* vaatwasmachine leeg laten lopen (zie gebruiksaanwijzing) en apparatuur uitschakelen
* krukken op de tafels en de bar
* vegen
* meubilair dat buiten staat binnen zetten
* vuilnisbakken legen en vuilniszakken in de container
* lege dozen in de papiercontainer
* kas opmaken, alle papiergeld en 1 en 2 euro munten uit de kassa halen en afstorten in de kluis (in de opslagkast in de voorraadruimte)
* alle deuren op slot en alarm inschakelen
* sleutels en portefeuille op het retouradres inleveren (zie de ledeninfo-pagina op het afgeschermde ledengedeelte waarvoor je eerst moet inloggen met je persoonlijke code)
Barkeepers, attentie!
Niet iedereen schijnt goed op de hoogte te zijn van de taken die bij de bardienst horen. Daarom hier nog een paar aandachtspunten op een rij:
* Zorg dat de koelkasten onder de tap goed gevuld blijven, zeker ook aan het einde van je dienst.
* Vuilniszakken moeten in de container en niet ernaast. Dat geeft veel overlast doordat de kraaien de zakken openpikken en leegroven, waardoor het hele hockeypark vol rotzooi waait.
* Zet bij het afsluiten van de dag alle apparatuur uit (koffiezetapparaat, tosti-ijzer en vooral de frituurpan). Dat is niet alleen om energie te besparen, maar het is ook brandgevaarlijk.

Deze en andere aandachtspunten kun je nalezen op het lijstje met de taken van de bardienst dat in de keuken hangt. Lees dat eens goed door aan het begin van je bardienst en hou je eraan. Dat voorkomt ergernissen en narigheid.

Aanvoerders seniorenteams opgelet!
In De Sloot ligt een klapper met hierin informatie en formulieren over de nieuwe horecawet voor sportkantines. Deze map is nu nog lang niet compleet en dat is wel de bedoeling. Aan jullie het dringende verzoek om de inhoud van je eigen team te controleren en ervoor te zorgen dat door iedereen de informatie gelezen wordt en het formulier ingevuld. Bijvoorbeeld voor of na een training / wedstrijd of tijdens een rustig moment achter de bar. Alles is terug te vinden in deze klapper. Er wordt namelijk echt een keer gecontroleerd door iemand van de Keuringsdienst van Waren; naar aanleiding hiervan zijn al diverse boetes gegeven aan sportclubs die hun zaakjes niet in orde hadden.

De barcommissie
De barcommissie bestaat uit Maarten Pieper (06-653627497) en Marola van Lipzig (0485-786594). 
Zij dragen zorg voor de inkoop en voorraadbeheer binnen het clubhuis.
Daarnaast worden de weekend bardiensten door deze commissie ingedeeld. Volgens een schema worden de bardiensten per weekend verzorgd door een thuisspelend team. Op zaterdagmiddag twee juniorenteams, en op zondag (in principe de hele dag) een seniorenteam. Op de zondag is een tweede seniorenteam aangewezen om de bar te beheren als de spelers van het eigenlijke bardraaiende team zelf moeten spelen (vervangende bardienst). De teams zijn zelf verantwoordelijk voor de barbezetting.